Alle kinderen in Nederland hebben het recht om zo gezond, veilig en kansrijk mogelijk op te groeien. Daarom ondersteunen wij ouders door jeugdgezondheidszorg aan te bieden volgens het Landelijk Professioneel Kader (LPK) en de bijbehorende richtlijnen, met als uitgangspunt het gewone leven te bevorderen. Wij zetten ons dagelijks in voor de gezondheid en het welzijn van de jeugd, met een focus op preventieve zorg en begeleiding op maat. Wij geloven in een integrale aanpak waarbij samenwerking en samensturing centraal staan. Ter versterking van ons team zijn wij op zoek naar een gedreven
Rayonmanager (Flevoland) 28 uur
Wat ga je doen?
Als Rayonmanager bij Icare Jeugdgezondheidszorg ben je verantwoordelijk voor de aansturing en ontwikkeling van de teams in jouw rayon. Je hebt een belangrijke rol in het realiseren van kwalitatief hoogwaardige zorg en het verbeteren van de processen binnen jouw rayon. Je stuurt op basis van gezamenlijke doelen, waarbij je nauw samenwerkt met jouw collega MT-leden, de Icare JGZ zorgprofessionals en ketenpartners. Je creëert een omgeving waarin collega's zich kunnen ontwikkelen en optimaal functioneren, en zet je in op het behalen van de strategische doelstellingen van Icare JGZ. Wij omarmen de filosofie van samensturing en zoeken nadrukkelijk een doelgerichte manager die ook op cijfers kan sturen, maar nooit zonder het grotere verhaal. Een manager voor wie gelijkwaardigheid in alle samenwerkingen een vanzelfsprekendheid is.
Je dagelijkse taken bestaan onder andere uit:
• Het ondersteunen van de teams in jouw rayon.
• Het sturen op prestaties, kwaliteit en efficiëntie van de zorg.
• Het bevorderen van een cultuur van samensturing, waarbij beslissingen en verantwoordelijkheden gezamenlijk worden genomen met de mensen die het aangaat.
• Het begeleiden van professionals in hun werk en hen ondersteunen in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.
• Het realiseren van de beleids- en kwaliteitsdoelen binnen jouw rayon.
• Het onderhouden van contacten met externe partners en belanghebbenden, zoals gemeenten, zorgpartners en scholen.
• Het analyseren van (zorg)data en het vertalen van deze informatie naar verbeteracties.
Daarnaast maak je deel uit van het MT met daarin meerdere deskundigen die graag ondersteunen vanuit hun discipline als medisch adviseur, beleidsadviseur, control, HR, communicatie en kwaliteit. De gezamenlijke verantwoordelijkheid is hier opvallend, je geeft deze namelijk samen vorm.
Wie ben jij?
Contact leggen en ondernemen behoren tot jouw belangrijkste competenties. Je weet het beste uit je teams te halen en laat op deze manier iedere medewerker uitblinken in zijn/haar vakgebied. Door jouw coachende en motiverende leiderschapsstijl bevorder je de professionals naar optimale vak volwassenheid. Je houdt van duidelijke communicatie waarbij je de verbinding met jouw collega(‘s) behoudt. Je bent toekomstgericht, samenwerkend, inspirerend en besluitvaardig. Jij staat als manager bekend om jouw heldere visie op kwaliteit van de zorg en bent in staat deze te vertalen naar jouw teams en collega’s. Ook leg jij makkelijk contact met anderen en weet je bij welke vraagstukken jij hun expertise kan inzetten.
Verder is het voor het uitvoeren van deze functie belangrijk dat je in het bezit bent van een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur in de richting van Zorg & Welzijn of Management. Én je hebt ervaring in leidinggeven, bij voorkeur binnen de zorgsector. Daarnaast heb je affiniteit met jeugd en de maatschappelijke vraagstukken die spelen.
Wat krijg jij wanneer je bij ons komt werken?
Vooropgesteld, een veelzijdige baan binnen een energieke, innovatieve en lerende organisatie die samen de schouders eronder zet om onze ouders en kinderen optimaal te ondersteunen. Je krijgt veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling. In overleg kun je jouw werkdagen en werktijden flexibel indelen. Wij zien jou als de ogen en oren van jouw teams. Dit betekent dat je voor hen zichtbaar bent en actief, bijvoorbeeld op de regiokantoren in jouw rayon. Daarnaast kom je regelmatig op het hoofdkantoor in Meppel voor overleggen en de samenwerking met jouw collega’s uit het MT en de ondersteunende diensten. Daarnaast kun en mag je ook thuiswerken. Je wordt beloond met een salaris volgens de CAO VVT (Verpleeg-, Verzorgingshuizen en Thuiszorg) in salarisschaal 65 (max. €6.748,37- bruto per maand o.b.v. 36 uur). Vanaf 1 juli 2025 volgt een cao-verhoging van 4%.
Plus nog wat extra’s!
• Een eindejaarsuitkering van 8,33%
• Pensioenopbouw bij het Pensioenfonds Zorg en Welzijn
• Een reiskostenvergoeding
• Gratis lidmaatschap van Espria Ledenvereniging
• Kortingen op mode, elektronica, dagjes uit en meer via Benefits at Work
• En de kans om jouw talenten en vaardigheden optimaal te benutten en te blijven leren en ontwikkelen via trainingen en (bij)scholingen.
Ben je enthousiast? Solliciteer dan via de button ‘solliciteer’ op deze website. We ontvangen jouw reactie graag voor 26 mei 2025.
Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Jouw sollicitatie wordt uiteraard vertrouwelijk behandeld.
Heb je nog vragen? We beantwoorden deze graag. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Joann Hinrichs (directeur)/ 06 51 44 36 97. Heb jij vragen over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Yvonne van der Zwaan (HR-manager)/ 06 23 05 67 34.